Oszczędnościowe książeczki mieszkaniowe – zmiana przepisów.
Od stycznia 2021 r. weszły w życie zmiany do ustawy z dnia 30 listopada 1995 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielaniu premii gwarancyjnych oraz refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych. Zmiany dotyczą obowiązku rejestracji książeczek i uprawnień do premii gwarancyjnej.
Obowiązek rejestracji książeczki mieszkaniowej
Książeczkę mieszkaniową rejestruje, na wniosek jej właściciela, Bank prowadzący jej obsługę. Jeśli jesteś posiadaczem książeczki w Ludowym Banku Spółdzielczym w Zduńskiej Woli, to zapraszamy do naszej placówki w celu złożenia odpowiedniego wniosku. Aby dokonać rejestracji, prosimy o zabranie książeczki mieszkaniowej ze sobą.
Rejestracja będzie mieć wpływ na termin likwidacji książeczki mieszkaniowej.
W przypadku likwidacji:
Ważne: jeżeli czynność uprawniająca do nabycia premii gwarancyjnej zostanie dokonana do 31.12.2022 r., ale sam wniosek zostanie złożony już w 2023 roku – wtedy książeczkę można zlikwidować w tym samym roku (z zachowaniem ustawowego terminu 90 dni).
Rozszerzenie katalogu czynności uprawniających do premii gwarancyjnej
Zgodnie z nowymi przepisami, o wypłatę premii gwarancyjnej możesz ubiegać się również w przypadku:
Dodatkowo, rozszerzone zostały czynności dotychczasowe, które w nowym brzmieniu uprawniają do premii gwarancyjnej także w przypadku:
W przypadku pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu.